DESPRE EVALUAREA UZPR A
FREELANCERILOR PE PLATFORMELE SOCIAL MEDIA-COMENTARIU
Nu poți impune jurnalismului
online standardele presei tipărite pe suport de hârtie! Ne place s-au nu ne
place, adevărul este că presa tradițională s-a perimat si a intrat într-un
profund declin! Din această perspectivă și cunoscând avântul platformelor
social media cu milioane de conturi si al presei online, de ce UZPR nu
evaluează și activitatea de freelancer pe o platformă social media ca
activitate jurnalistică profesională, mai ales când freelancerii au si studii
si pot desfășura o activitate adecvata din această perspectivă? Adevărul este
ca ,,live-urile", foto-reportajele, însoțite de comentarii jurnalistice,
articolele publicate, reacțiile la diverse postări pe platformele de social
media din diferite domenii de activitate, activitatea de blogger, reacțiile la
diverse comportamente reprobabile s.a. sunt activități jurnalistice. Clasificăm
aceste activități din spațiul virtual, drept activități purtătoare de utilitate
publică și creativism jurnalistic. Mai mult, freelancerii opinenți postează uneori și în scopul contracarării hărțuirii în justiție, hărțuirii sexuale sau
prin reacțiile lor, aceștia resping: bullyng-ul si ciber-bullyng-ul, atacurile la
persoană, neînsoțite de documente probatorii, defăimarea, ofensele si injuriile,
expresii triviale, obscene, comportamentul arogant, contribuind in acest mod la îmbunătățirea educației civice a opinenților din mediul online. Freelancerii,
prin atitudinea si comportamentul lor din platformele social-media, fac apel
la: respectarea normelor de etica, integritate si deontologie profesionala, la
asigurarea dreptului la libera exprimare, a dreptului la propria imagine, la
respectarea normelor de protecția mediului si protecția consumatorului, ei
fiind formatori de opinie cu rol determinant în educarea acestor comportamente și opinenți. Activitatea si valoarea jurnalismului online de proximitate,
desfășurată de freelanceri pe platformele social-media poate fi evaluata prin
utilitatea publica si creativitatea jurnalismului online, a reacțiilor la
diverse postări si nu prin numărul obținut de lick-uri...Daca, în presa
tradițională din trecutul apropiat, pentru evaluarea unui ziar era important
tirajul acestuia, în activitatea freelancerilor din jurnalismul online, pe
platformele social media nu putem spune că cele mai importante sunt reacțiile
admirative la adresa postărilor de freelanceri. In final putem afirma că, UZPR,
ca uniune de creație și utilitate publică este necesar să evalueze activitatea
freelancerilor din redacția de ,,Freelancer" și pe platformele social-media
ca activitate de jurnalism profesionist, tocmai din perspectiva utilității
publice și creativității postărilor de freelanceri.
Andrei Suman-Mișcarea de Gândire Critică „FORUMUL PENTRU
DEMOCRAȚIE”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu