EUHTERIANISMUL, CREDINŢA EUHTEROGONICĂ
,,Euhterogonul" este Sfânta Scriptură Cerească a românilor.
Mişcarea
Euhterogonic-Ortodoxă, prin Revoluţia Spiritualităţii Ortodoxe susţine transcenderea de la Credinţa Ortodoxă a lumii
de azi la Euhterianism, schimbări în statutul Bisericii Ortodoxe Române,
drepturi pentru enoriaşii creştin-ortodocşi, echilibrarea raporturilor de
putere între masele de enoriaşi şi clerul ortodox autocrat. Se apreciază că
epoca de trecere la euhterianism ar fi în România de peste treizeci de ani, epocile
fiind diferite de la o ţară ortodoxă la o altă ţară, după mărimea ţărilor şi
rezistenţa inerţială a Înaltului Cler Ortodox.
Euhterianismul
este susţinut de Şcoala de Gândire Dainist-Euhteronă şi în fundamentele sale
reuneşte două curente de gândire: curentul proreligios Euhterogonic - Ortodox
(apropierea de DUMNEZEU) şi curentul antireligios euhter-materialist
(îndepărtarea de DUMNEZEU), cu origine în materialism. Aceste două mari curente
de gândire definesc planul unei veşnice oscilaţii în gândirea şi spiritualitatea
lumilor universiene, în sensul de a crede sau a nu crede în Dumnezeu. Euhterianismul
este asemenea unui dualism de curente de gândire şi este fondat pe contrariul
divin (C: D, / D ) : „există sau nu
există Dumnezeu”, „să credem sau să nu
credem în Dumnezeu”. Intrând în dimensiunea spirituală a fiinţei umane, dacă
vrem să credem, atunci mergând pe calea sfinţirii, a desăvârşirii şi mântuirii
noastre ne vom apropia de euhter-ortodoxism şi prin astro - universiana credinţă
de Dumnezeu Dyo Gohn, Creatorul nostru. Dacă vrem să nu credem atunci, prin
raţionalitate îndepărtându-ne de Dumnezeu, ne vom apropia de curentul euhter - materialist, dar fără a ne rătăci noi vom cugeta liber, iar spre sfârşitul
vieţii ne vom aminti că omul este spirit şi materie şi din nou ne vom întoarce
spre Dumnezeu…
În viaţa
omului există situaţii când acesta crede în Dumnezeu, este tentat să creadă sau
nu mai crede în Dumnezeu. În gândirea sa, omul are nevoie de un sistem filozofic
care să-l susţină în a depăşi anumite stări de angoasă, de a trăi pur şi simplu sau de a birui. Acest
sistem de gândire este sistemul euhterian, dominat de credinţa astro-universiană. Euhter-Ortodoxismul (apropierea de Dumnezeu) şi Euhter-materialismul (îndepărtarea noastră de Dumnezeu) reprezintă polii fundamentali
ai filozofiei euhteriene. Omul este spirit şi materie şi de aceea el oscilează
în gândirea şi credinţa sa între cei doi
poli fundamentali-polul de spirit (credinţa în Dumnezeu Creatorul) şi polul materialismului (negarea existenţei
Lui Dumnezeu). Gândirea şi credinţa omului interacţionează cu cele două sisteme
filozofice-spiritualitatea creaţionist-idealistă şi materialismul evoluţionist,
iar spectrele lor definesc filozofia supremă în orice spaţiu de cerebralitate a
inteligenţei vii. Credinţa euhteriană admite că omul în viaţa sa creştină are
şi momente sau perioade, când se îndepărtează de Dumnezeu prin necredinţă (intră
în sfera gândirii materialiste). Întregul spectru de credinţă şi necredinţă în
Dumnezeu din viaţa enoriaşului euhter-ortodox defineşte credinţa euhteriană.
Prin îndepărtarea sa de Dumnezeu, omul devine păcătos, uitând de însăşi esenţa
sa de spirit şi materie. În viziunea euhter-materialistă se susţine că spiritul
însoţeşte numai fiinţele vii, fiind necreat de o entitate spirit absolut.
Materia, superior organizată ar fi suportul spiritului şi entităţile materiale
vii, evoluate superior ar genera spirit şi că spiritul ar dăinui numai atât cât
entitatea materială – fiinţă ar fi vie. După moarte spiritul ar dispare pentru
totdeauna.
Har, iubire şi pace pentru români!
Ștefan Melinte
Ștefan Melinte
MIȘCAREA EUHTER-ORTODOXĂ.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu