MIȘCAREA EUHTER-ORTODOXĂ
CREDINȚA EUHTEROGONIC-ORTODOXĂ, ATITUDINEA FAŢĂ DE ALTE CULTE
ŞI RELIGII.
Creştinismul
euhterian, ca expresie a libertăţii de credinţă a fiinţei umane recunoaşte
mişcările religioase, bisericile, sectele şi cultele care respectă omul şi
sistemul său divin de valori, statul şi comunităţile statale – civilizaţia.
Orice biserică, cult, religie sau sectă care este împotriva omului şi a
sistemului său de valori este declarată în afara legilor. Simbolul Astro-Universian Euhter-Ortodox este Crucea Euhtergonică pe care se află incrustat
semnul Sfintei Trinităţi : Dumnezeu Dyo Gohn, Fiul şi Duhul Sfânt. Euhter-Ortodoxismul, ca viziune creştină uneşte condiţia naturală a ciclului vital
origine pe care îl trăieşte orice fiinţă şi credinţa ei cu Dumnezeu Gohn - Creatorul
Suprem. Euhter-Ortodoxismul neagă geo-antropocentrismul biblic, ancorând
spiritul teric-humanoid în credinţa astro-universiană. În cultura lor
dain-euhtero, euhter-ortodocşii sunt adepţi ai tranziţiei de la era omului
biblic la erele dainist-ehonice şi susţin că omul ehon-astral poate trăi
succesiuni de cicluri vitale, înţelese ca vieţi terestre origine. Prin euhtero
ca dumnezeire a inteligenţei, omul poate învinge legea supremă a unicităţii
individului din era omului biblic şi se poate trăi pe sine într-o succesiune de
vieţi terestre origine. Euhter-Ortodoxismul şi Mişcarea Euhter -Ortodoxă,
propovăduiesc şi celebrează viziunea întoarcerii omului biblic în
spiritualitatea credinţei astro-universiene a lumilor cereşti. Marele univers, aşa cum el este, nu a fost sterp de viaţă şi de lumi cereşti şi prin urmare, în
universpaţiile subuniversiene există viaţă, care este posibil a evolua la
stadiul de supercivilizaţie. Evoluţionismul este curentul scientic de
dimensiune materialistă care se opune în preceptele sale curentului creaţionist
cu dimensiune de spirit. Evoluţionismul, în fundamentele sale privind originea
vieţii, suprematizează materia care se organizează şi transformă în spaţiu şi
timp. În opoziţie cu evoluţionismul, creaţionismul divin personalizează
originea şi creaţia vieţii în marele univers şi celebrează pe Dumnezeu ca Spirit Suprem şi Creator al
universului, al vieţii şi lumilor cereşti. Cunoaşterea şi evoluţia ştiinţelor
cognitive pe cale materialistă este o cale anevoioasă. Cunoaşterea-cale de
spirit este divină şi reprezintă a doua cale, care explică prin fundamente şi precepte de spirit,
originea şi evoluţia vieţii în marele univers. Unii(societăţile ştiinţifice,
academiile de ştiinţe şi tehnologie) suprematuzează calea evoluţionist-materialistă
a vieţii şi a lumilor cereşti, excluzând calea de spirit, în timp ce bisericile
celebrează calea de spirit, negând dimensiunea materialistă a originii şi
evoluţiei vieţii în marele univers. Euhterianismul susţine că cele două căi de
cunoaştere, într-adevăr sunt fundamental opuse, dar de la un anume nivel de
cunoaştere, cele două mari căi se completează şi verifică una pe cealaltă. Calea
de spirit este mai apropiată de miliarde de oameni, în timp ce calea scientic-materialistă este calea elitelor scientocrate şi a maselor de oameni ce se află
sub influenţa lor. Adevărul este că materia precede spiritul, că spiritul este
prelungirea suprematismului evoluţionist al materiei, că omul este materie şi spirit, spirit şi materie.
Raţionalitatea omului oscilează între cei doi mari poli : polul scientic-materialist şi polul cale de spirit. Cu origini de gândire scientic-materialiste, nu ştim cum se manifestă fenomenul spirit de credinţă în alte
lumi cereşti, pentru că, astăzi lumea se opune conceptului de concomitenţă a
lumilor cereşti în „marele univers”. Noi credem însă că în lumile cereşti cu
coieficient de similitudini evolutive apropiat de lumea noastră, actul de
credinţă nu se îndepărtează de fenomenul de credinţă al lumii noastre. Dumnezeu
poate avea un alt nume, dar El, în orice lume cerească este un suprem de
spirit. Iisus Hristos este Călăuza noastră în Dumnezeu şi El ne învaţă cum să
credem. Dimensiunile de spirit în lumile cereşti, apropiate evolutiv de lumea noastră este
posibil să fie asemănător cu creştinismul lumii noastre. În lumile cereşti, aflate
într-un stadiu evolutiv-superior faţă de lumea noastră este posibil
ca actul de credinţă, desăvârşirea în har şi spirit, să fie divin apropiată de
Dumnezeu. Prin urmare, în lumile cereşti, creştinismul este o treaptă evoluţie
de spirit, dar nu un act suprem de credinţă şi evoluţie în har şi spirit. Credinţa
Euhterogonică este Credinţa Supremă, în care se vor reuni şi contopi
Creştinismul Ortodox de Stil Vechi şi Creştinismul Ortodox de Stil Nou, precum
şi enoriaşi din alte culte şi religii. Atitudinea euhteriană faţă de cultele şi
religiile biblice, este o atitudine de sprijin şi deschidere pentru a le
susţine în evoluţia lor euhterogonică.
Ștefan Melinte
Mișcarea Euhter-Ortodoxă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu