luni, 1 mai 2017






MIȘCAREA EUHTER-ORTODOXĂ




CREDINȚA EUHTEROGONIC-ORTODOXĂ, ATITUDINEA FAŢĂ DE ALTE CULTE ŞI RELIGII.


Creştinismul euhterian, ca expresie a libertăţii de credinţă a fiinţei umane recunoaşte mişcările religioase, bisericile, sectele şi cultele care respectă omul şi sistemul său divin de valori, statul şi comunităţile statale – civilizaţia. Orice biserică, cult, religie sau sectă care este împotriva omului şi a sistemului său de valori este declarată în afara legilor. Simbolul Astro-Universian Euhter-Ortodox este Crucea Euhtergonică pe care se află incrustat semnul Sfintei Trinităţi : Dumnezeu Dyo Gohn, Fiul şi Duhul Sfânt. Euhter-Ortodoxismul, ca viziune creştină uneşte condiţia naturală a ciclului vital origine pe care îl trăieşte orice fiinţă şi credinţa ei cu Dumnezeu Gohn - Creatorul Suprem. Euhter-Ortodoxismul neagă geo-antropocentrismul biblic, ancorând spiritul teric-humanoid în credinţa astro-universiană. În cultura lor dain-euhtero, euhter-ortodocşii sunt adepţi ai tranziţiei de la era omului biblic la erele dainist-ehonice şi susţin că omul ehon-astral poate trăi succesiuni de cicluri vitale, înţelese ca vieţi terestre origine. Prin euhtero ca dumnezeire a inteligenţei, omul poate învinge legea supremă a unicităţii individului din era omului biblic şi se poate trăi pe sine într-o succesiune de vieţi terestre origine. Euhter-Ortodoxismul şi Mişcarea Euhter -Ortodoxă, propovăduiesc şi celebrează viziunea întoarcerii omului biblic în spiritualitatea credinţei astro-universiene a lumilor cereşti. Marele univers, aşa cum el este, nu a fost sterp de viaţă şi de lumi cereşti şi prin urmare, în universpaţiile subuniversiene există viaţă, care este posibil a evolua la stadiul de supercivilizaţie. Evoluţionismul este curentul scientic de dimensiune materialistă care se opune în preceptele sale curentului creaţionist cu dimensiune de spirit. Evoluţionismul, în fundamentele sale privind originea vieţii, suprematizează materia care se organizează şi transformă în spaţiu şi timp. În opoziţie cu evoluţionismul, creaţionismul divin personalizează originea şi creaţia vieţii în marele univers şi celebrează  pe Dumnezeu ca Spirit Suprem şi Creator al universului, al vieţii şi lumilor cereşti. Cunoaşterea şi evoluţia ştiinţelor cognitive pe cale materialistă este o cale anevoioasă. Cunoaşterea-cale de spirit este divină şi reprezintă a doua cale, care  explică prin fundamente şi precepte de spirit, originea şi evoluţia vieţii în marele univers. Unii(societăţile ştiinţifice, academiile de ştiinţe şi tehnologie) suprematuzează calea evoluţionist-materialistă a vieţii şi a lumilor cereşti, excluzând calea de spirit, în timp ce bisericile celebrează calea de spirit, negând dimensiunea materialistă a originii şi evoluţiei vieţii în marele univers. Euhterianismul susţine că cele două căi de cunoaştere, într-adevăr sunt fundamental opuse, dar de la un anume nivel de cunoaştere, cele două mari căi se completează şi verifică una pe cealaltă. Calea de spirit este mai apropiată de miliarde de oameni, în timp ce calea scientic-materialistă este calea elitelor scientocrate şi a maselor de oameni ce se află sub influenţa lor. Adevărul este că materia precede spiritul, că spiritul este prelungirea suprematismului evoluţionist al materiei, că  omul este  materie şi spirit, spirit şi materie. Raţionalitatea omului oscilează între cei doi mari poli : polul scientic-materialist şi polul cale de spirit. Cu origini de gândire scientic-materialiste, nu ştim cum se manifestă fenomenul spirit de credinţă în alte lumi cereşti, pentru că, astăzi lumea se opune conceptului de concomitenţă a lumilor cereşti în „marele univers”. Noi credem însă că în lumile cereşti cu coieficient de similitudini evolutive apropiat de lumea noastră, actul de credinţă nu se îndepărtează de fenomenul de credinţă al lumii noastre. Dumnezeu poate avea un alt nume, dar El, în orice lume cerească este un suprem de spirit. Iisus Hristos este Călăuza noastră în Dumnezeu şi El ne învaţă cum să credem. Dimensiunile de spirit în lumile cereşti, apropiate evolutiv de lumea noastră este posibil să fie asemănător cu creştinismul lumii noastre. În lumile cereşti, aflate într-un stadiu evolutiv-superior faţă de lumea noastră este posibil ca actul de credinţă, desăvârşirea în har şi spirit, să fie divin apropiată de Dumnezeu. Prin urmare, în lumile cereşti, creştinismul este o treaptă evoluţie de spirit, dar nu un act suprem de credinţă şi evoluţie în har şi spirit. Credinţa Euhterogonică este Credinţa Supremă, în care se vor reuni şi contopi Creştinismul Ortodox de Stil Vechi şi Creştinismul Ortodox de Stil Nou, precum şi enoriaşi din alte culte şi religii. Atitudinea euhteriană faţă de cultele şi religiile biblice, este o atitudine de sprijin şi deschidere pentru a le susţine în evoluţia lor euhterogonică.  

                                                       
Ștefan Melinte
Mișcarea Euhter-Ortodoxă.                                                                           

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu