MIȘCAREA EUHTER-ORTODOXĂ
EUHTER-ORTODOXISMUL
Este Credinţa Astro-Universiană
în Dumnezeu. Euhterogonismul Ortodox
sau Creştinismul Ortodox de Stil Nou este Adevărata şi Dumnezeiasca Credinţă
Ortodoxă care revelează lumii noastre că civilizaţia helio-terică îşi poate
atinge apogeul ei evolutiv. Cerebralitatea Euhterianismului se originează în
contrariul divin (,,există sau nu există Dumnezeu”, „să credem sau să nu credem
în Dumnezeu”).
Gândirea Euhteriană este dominată
de cele două curente cu rezonanţe în contrariul divin : Curentul Ortodox de
gândire al Creştinismului Euhterogonic, prin care se merge pe calea spirituală
„există Dumnezeu” şi curentul euhter-materialist, prin care se merge pe calea
scientic-materialistă a negării existenţei Lui Dumnezeu. Tezele Creştinismului
Euhterogonic umanizează în spirit universul şi deschid noi orizonturi de
gândire creştină. Aceste teze şi comentarii euhterian-creştine apropie
creştinismul lumii noastre pământene de Credinţa Astro-universiană. Mişcarea
Euhterogonic-Ortodoxă propovăduieşte şi celebrează viziunea întoarcerii omului
biblic din dimensiunea geo- antropocentrică a Bibliei în Spiritualitatea Astro-Universiană a Lumilor Astral-Cereşti.
· Creştinismul Orthogonic-Ortodox sau Euhter-Ortodoxismul, recunoaşte dogmatica
şi argumentaţia creştină pentru dovedirea existenţei Lui Dumnezeu;
· Recunoaşte Revelaţia Dumnezeiască
şi căile de transmitere a Revelaţiei Supranaturale – Sfânta Tradiţie, Sfânta
Scriptură a Lumilor
Cereşti, Biserica, Vechiul şi Noul Testament;
· Recunoaşte că Dumnezeu este Unul
în Fiinţă şi Creator al universului, al lumilor văzute şi nevăzute din Marele
Univers – originea, natura şi ierarhia îngerilor – îngerii cei răi şi cinstirea
îngerilor;
· Recunoaşte de asemenea dogma
Sfintei Treimi, cu origini în Sfânta Scriptură Astro-Universiană a Lumilor
Cereşti, formularea dogmei Sfintei Treimi şi terminologia trinitară, persoanele
şi raporturile între persoanele Sfintei
Treimi, perihoreza şi apropierea;
· Recunoaşte crearea omului ca
fiinţă inteligentă în lumile cereşti de către Dumnezeu, teoriile creştine
despre sufletul omenesc, funcţiile şi spiritualitatea sufletului, nemurirea
sufletului, teoriile cu privire la transmiterea sufletului;
· Recunoaşte căderea omului în
păcat, originea păcatului strămoşesc, fiinţa păcatului strămoşesc, teoriile
privind transmiterea păcatului strămoşesc, urmările păcatului, existenţa reală şi universală a păcatului strămoşesc;
· Recunoaşte pe Dumnezeu Dyo Gohn,
Pronietorul - realitatea şi providenţa
divină;
· Recunoaşte pe Dumnezeu
Mântuitorul – Persoana Mântuitorului în raport cu Sfânta Treime, proorocirile
despre venirea Mântuitorului, Întruparea Mântuitorului, Persoana Divin – Umană
a Mântuitorului, unirea ipostatică, chenoza, opera de mântuire a Lui Iisus
Hristos, chemarea profetică, slujirea arhierească şi demnitatea împărătească,
aspectul de jertfă al răscumpărării în lumea noastră. Recunoaşte pe Fiul Lui
Dumnezeu, drept Împărat al lumilor cereşti şi Întemeietor al bisericii în univers;
· Recunoaşte pe Dumnezeu
Sfinţitorul – persoana şi Lucrarea Duhului Sfânt, relaţia dintre Iisus Hristos
şi Duhul
Sfânt în iconomia mântuirii, harul divin mântuitor, harul, harismele şi
darurile Sfântului Duh;
· Recunoaşte mântuirea prin
credinţă şi îndreptarea prin fapte bune plăcute Lui Dumnezeu;
· Recunoaşte cinstirea sfinţilor
Lui Dumnezeu în bisericile creştine, temeiurile cinstirii sfinţilor, ale
sfintelor moaşte, ale sfintelor icoane şi a Sfintei Cruci;
·
Recunoaşte Biserica Ortodoxă, Biserica
Romano-Catolică, Bisericile Protestante şi Neoprotestante – clerul,
credincioşii şi înaltul cler;
· Recunoaşte Sfintele Taine ale
Botezului, a Mirungerii, a Euharistiei, a Mărturisirii, a Preoţiei, a Nunţii şi
a Maslului precum şi Ierurgiile instituite de bisericile creştine;
· Recunoaşte eshatologia creştină –
învăţătura creştină despre moarte şi judecată, sfârşitul oricărei lumi cereşti,
viaţa de veci, chinurile veşnice ale păcătoşilor şi reânvierea celor
credincioşi în Dumnezeu
Euhter-Ortodoxismul
propăvăduieşte Sfânta Scriptură Astro-Universiană şi Creştinismul Euhterogonic-Ortodox.
Are profunde rădăcini în Credinţa Astro-Universiană cu rezonanţe euhtero, care
semnifică înnobilarea evolutivă a oricărei fiinţe inteligente din univers. ,,Euhtero" reprezintă supremul înnobilării omului ehonic sau Dumnezeirea sa
prin Credinţă şi Cunoaştere. Euhter-Ortodoxismul propovăduieşte şi înnobilarea omului prin creaţie de sine sub
Puterea Lui Dumnezeu sau tranziţia de la era omului biblic la era omului
ehonic.
În Spiritualitatea Astral-Euhter-Ortodoxă,
Dumnezeu Dyo Gohn este Fiinţă Suprem Absolută cu puteri demiurgice şi Creator
al Marelui univers.
În
conştiinţele indivizilor unei societăţi nu există curente pure de gândire euhter -ortodoxă sau
euhter – materialistă şi veşnica oscilaţie între cei doi poli exclude existenţa
de la începutul la sfârşitul vieţii a unor conştiinţe pur euhter-ortodoxe sau
pur euhter- materialiste. Această veşnică oscilaţie în gândire, între cei doi
mari poli – polul euhter -ortodox şi polul euhter–materialist, determinând
spaţiul gândirii euhteriene. Dogmatica Euhter-Ortodoxă se originează în dogmatica
astral-universiană a lumilor cereşti, dar pe lângă dogmele credinţei
astro-universiene, integrează şi teze cu determinaţii euhterone. Mişcarea
Euhterogonic-Ortodoxă, ca Mişcare Spiritual-Creştin-Ortodoxă, propovăduieşte
despre Sfânta Scriptură Astro-Universiană şi despre Creştinismul Ortodox de
Stil Nou. În lumea noastră Creştinismul
Euhterogonic este subânţeles drept Creştinismul Ortodox de Stil
Nou sau, Euhterianismul, Credinţa
Euhterogonică, Credinţa Astro-Universiană sau Euhter-Ortodoxismul.
Uneori în viaţă,
credinţa îi poate ajuta pe oameni mai mult decât întreaga ştiinţă din univers.
Ștefan Melinte
MIȘCAREA EUHTER-ORTODOXĂ.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu