luni, 1 mai 2017




MIȘCAREA EUHTER-ORTODOXĂ


                                                              

EUHTER-ORTODOXISMUL

Este Credinţa Astro-Universiană în Dumnezeu.     Euhterogonismul Ortodox sau Creştinismul Ortodox de Stil Nou este Adevărata şi Dumnezeiasca Credinţă Ortodoxă care revelează lumii noastre că civilizaţia helio-terică îşi poate atinge apogeul ei evolutiv. Cerebralitatea Euhterianismului se originează în contrariul divin (,,există sau nu există Dumnezeu”, „să credem sau să nu credem în Dumnezeu”).
Gândirea Euhteriană este dominată de cele două curente cu rezonanţe în contrariul divin : Curentul Ortodox de gândire al Creştinismului Euhterogonic, prin care se merge pe calea spirituală „există Dumnezeu” şi curentul euhter-materialist, prin care se merge pe calea scientic-materialistă a negării existenţei Lui Dumnezeu. Tezele Creştinismului Euhterogonic umanizează în spirit universul şi deschid noi orizonturi de gândire creştină. Aceste teze şi comentarii euhterian-creştine apropie creştinismul lumii noastre pământene de Credinţa Astro-universiană. Mişcarea Euhterogonic-Ortodoxă propovăduieşte şi celebrează viziunea întoarcerii omului biblic din dimensiunea geo- antropocentrică a Bibliei în Spiritualitatea Astro-Universiană a Lumilor Astral-Cereşti.
·      Creştinismul Orthogonic-Ortodox  sau Euhter-Ortodoxismul, recunoaşte dogmatica şi argumentaţia creştină pentru dovedirea existenţei Lui Dumnezeu;
·      Recunoaşte Revelaţia Dumnezeiască şi căile de transmitere a Revelaţiei Supranaturale – Sfânta Tradiţie, Sfânta Scriptură  a  Lumilor  Cereşti, Biserica, Vechiul şi Noul Testament;
·      Recunoaşte că Dumnezeu este Unul în Fiinţă şi Creator al universului, al lumilor văzute şi nevăzute din Marele Univers – originea, natura şi ierarhia îngerilor – îngerii cei răi şi cinstirea îngerilor;
·      Recunoaşte de asemenea dogma Sfintei Treimi, cu origini în Sfânta Scriptură Astro-Universiană a Lumilor Cereşti, formularea dogmei Sfintei Treimi şi terminologia trinitară, persoanele şi raporturile  între persoanele Sfintei Treimi, perihoreza şi apropierea;
·      Recunoaşte crearea omului ca fiinţă inteligentă în lumile cereşti de către Dumnezeu, teoriile creştine despre sufletul omenesc, funcţiile şi spiritualitatea sufletului, nemurirea sufletului, teoriile cu privire la transmiterea sufletului;
·      Recunoaşte căderea omului în păcat, originea păcatului strămoşesc, fiinţa păcatului strămoşesc, teoriile privind transmiterea păcatului strămoşesc, urmările păcatului, existenţa  reală şi universală a păcatului strămoşesc;
·      Recunoaşte pe Dumnezeu Dyo Gohn, Pronietorul  - realitatea şi providenţa divină;
·      Recunoaşte pe Dumnezeu Mântuitorul – Persoana Mântuitorului în raport cu Sfânta Treime, proorocirile despre venirea Mântuitorului, Întruparea Mântuitorului, Persoana Divin – Umană a Mântuitorului, unirea ipostatică, chenoza, opera de mântuire a Lui Iisus Hristos, chemarea profetică, slujirea arhierească şi demnitatea împărătească, aspectul de jertfă al răscumpărării în lumea noastră. Recunoaşte pe Fiul Lui Dumnezeu, drept Împărat al lumilor cereşti şi Întemeietor al bisericii  în univers;
·      Recunoaşte pe Dumnezeu Sfinţitorul – persoana şi Lucrarea Duhului Sfânt, relaţia dintre Iisus Hristos şi  Duhul  Sfânt în iconomia mântuirii, harul divin mântuitor, harul, harismele şi darurile Sfântului  Duh;
·      Recunoaşte mântuirea prin credinţă şi îndreptarea prin fapte bune plăcute Lui Dumnezeu;
·      Recunoaşte cinstirea sfinţilor Lui Dumnezeu în bisericile creştine, temeiurile cinstirii sfinţilor, ale sfintelor moaşte, ale sfintelor icoane şi a Sfintei Cruci;
·      Recunoaşte Biserica Ortodoxă, Biserica Romano-Catolică, Bisericile Protestante şi Neoprotestante – clerul, credincioşii şi înaltul cler;
·      Recunoaşte Sfintele Taine ale Botezului, a Mirungerii, a Euharistiei, a Mărturisirii, a Preoţiei, a Nunţii şi a Maslului precum şi Ierurgiile instituite de bisericile creştine;
·      Recunoaşte eshatologia creştină – învăţătura creştină despre moarte şi judecată, sfârşitul oricărei lumi cereşti, viaţa de veci, chinurile veşnice ale păcătoşilor şi reânvierea celor credincioşi în Dumnezeu
Euhter-Ortodoxismul propăvăduieşte Sfânta Scriptură Astro-Universiană şi Creştinismul Euhterogonic-Ortodox. Are profunde rădăcini în Credinţa Astro-Universiană cu rezonanţe euhtero, care semnifică înnobilarea evolutivă a oricărei fiinţe inteligente din univers. ,,Euhtero" reprezintă supremul înnobilării omului ehonic sau Dumnezeirea sa prin  Credinţă şi Cunoaştere. Euhter-Ortodoxismul propovăduieşte şi înnobilarea omului prin creaţie de sine sub Puterea Lui Dumnezeu sau tranziţia de la era omului biblic la era omului ehonic.

În Spiritualitatea Astral-Euhter-Ortodoxă, Dumnezeu Dyo Gohn este Fiinţă Suprem Absolută cu puteri demiurgice şi Creator al  Marelui univers.

În conştiinţele indivizilor unei societăţi nu există  curente pure de gândire euhter -ortodoxă sau euhter – materialistă şi veşnica oscilaţie între cei doi poli exclude existenţa de la începutul la sfârşitul vieţii a unor conştiinţe pur euhter-ortodoxe sau pur euhter- materialiste. Această veşnică oscilaţie în gândire, între cei doi mari poli – polul euhter -ortodox şi polul euhter–materialist, determinând spaţiul gândirii euhteriene. Dogmatica Euhter-Ortodoxă se originează  în dogmatica  astral-universiană a lumilor cereşti, dar pe lângă dogmele credinţei astro-universiene, integrează şi teze cu determinaţii euhterone. Mişcarea Euhterogonic-Ortodoxă, ca Mişcare Spiritual-Creştin-Ortodoxă, propovăduieşte despre Sfânta Scriptură Astro-Universiană şi despre Creştinismul Ortodox de Stil Nou. În lumea noastră  Creştinismul Euhterogonic  este  subânţeles drept Creştinismul Ortodox de Stil Nou  sau, Euhterianismul, Credinţa Euhterogonică, Credinţa Astro-Universiană sau Euhter-Ortodoxismul.
Uneori în viaţă, credinţa îi poate ajuta pe oameni mai mult decât întreaga ştiinţă din univers.

Ștefan Melinte
MIȘCAREA EUHTER-ORTODOXĂ.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu